Önnek gyártjuk!

2016. Ápr. 4. 15:27


A logisztika igen szerteágazó terület. Talán van benne valami anyai-asszonyi: szervezni az életet, táplálni, otthonossá tenni a működést, rendet tartani, kiszolgálni az igényeket – mint klasszikusan a családanya... - beszélgetés Ember Csillával, a Fertilia Kft. logisztikai ügyintézőjével
 

- Az kétségtelen, hogy annyira sok mindent foglal magába a logisztika, hogy amikor kérdezik, mit is csinálok, akkor kissé bajban vagyok. Ezt nem lehet öt percben leírni, összefoglalni, pedig végül is tényleg arról szól a munkám, hogy az egyes szakterületek közötti összehangolt működést, a megrendelést, az áru határidőre való elkészítését, elszállíthatóságát biztosítsam. A csapattal együtt, természetesen.

- De közben a partnerekkel való törődés is része az egésznek, nem igaz?

- Nagyon is fontos része! A Fertilia egész szervezetére igaz, hogy a vásárló igényeit tartjuk szem előtt! Lényeges, hogy érezzék a gazdák, értük dolgozunk!  A vevőink egyedi kívánságait is kiszolgáljuk rugalmasan, rájuk szabottan. Ezt támasztja alá az esetleges gyorsított szállítás, a többszöri egyeztetés. Fontosnak tartom jómagam is, hogy a vásárlóinkat folyamatosan tájékoztassam, hogy érezzék, rendelésüket kézben tartjuk. Azt az összetételt gyártjuk le, ami a termelő igénye, abban a kiszerelésben, ami számára a legmegfelelőbb, és arra az időpontra, amikor kéri, és ahova kéri.

- Mi a folyamat? Gondolok itt a gyártásra, csomagolásra, az egész logisztika egységére.

A vevő által kért összetételt legyártja az üzemünk. Az állandó minőség záloga, hogy minden beérkező alapanyagból mintát veszünk és akkreditált laboratóriumban megvizsgáljuk. A BigBag zsákokba, illetve zsákos áru esetén a raklapra kerül okmánykísérő, ami tartalmazza a termelő nevét, a pontos műtrágya megnevezését, annak konkrét összetételét, és a gyártási dátumot. 
   
A gyártás a szállítás előtt 2-3 nappal történik, így biztosítjuk a friss terméket.
Szállításig az árut fedett helyen tároljuk a minőség megóvása érdekében. Aztán a fuvarszervezés következik. Saját kamionparkunk mellett alvállalkozókat is bevonunk, így biztosítjuk, hogy a partnereink az általuk kért időre, és helyre leszállítva kapják meg a rendelt terméket és minimalizáljuk az esetleges csúszásokat. Természetesen nem csak a kamionos tételt rendelőkre gondolunk, hanem a kisebb rendeléseket is igyekszünk gyorsan teljesíteni. A környező településekről érkező rendelések összehangolásában a szaktanácsadó kollégák sokat segítenek, a csapatmunka itt is nagyon fontos.

- Mindezekből mi az, amit a legjobban szeret csinálni?

- Sokat tudnék említeni. Négy éve dolgozom itt, és az egyik legfontosabb pozitívum számomra, hogy a bíznak bennem, a hitelességemben.

- …de ehhez azért nyilván Ön is kell: tudják, hogy Önre bízhatják a szerteágazó teendőket, nem igaz?

- Bizonyára igen, de az is biztos, hogy nem szeretek tétlenkedni.

- És a csapattal hogyan jön ki?

- A másodikként mondtam volna a pozitívumok közt. Boldog ember, akinek reggelente nem kell a fejét fognia, hogy „jaj, megint be kell menni a céghez, a többiek közé”, hanem örömmel érkezik a munkahelyére.

- Emlékszik az elmúlt négy év „filmjének” legjobb „filmkockájára”?

- Uhh, aligha tudnék egyet választani…! A legjobban annak örülök, amikor egy vásárlónk vagy szaktanácsadó pozitív visszajelzést küldenek a Fertilia termékeiről, az itt tapasztalt kiszolgálásról, a gyorsaságról, a pontosságról. Ez a legfontosabb. Múltkor például külön felhívott egy vásárlónk. Mondja, hogy hát nem sikerült a kamionnak a megbeszélt időre, 7 órára odaérnie… Már éppen kérdeztem volna, mire folytatja: 7 óra 3 perckor állt be az ottani udvarra. Megkönnyebbülten nevettem a tréfán – ezek a legjobb mozzanatok.

- Ez a pontosság például mennyiben múlik az Ön munkáján?

- A kollektív együttes munkája. Persze rajtam is múlik: én gondoskodom róla, hogy minden egyes igény teljesítéséről napokra előre tudjak, megszervezzem, leszervezzem – készletnyilvántartás, alapanyagok figyelése, gyártás, fuvar, hogy mielőbb megkapja a vásárló, amire szüksége van.

- Mégis, milyen gyakran tölti a mobilt, hány ügyfele van egy napra?

- Hát, szezonban nem is tárol el annyi számot a mobilom, hogy este meg tudnám számolni, kivel is kezdtem a reggelt. Olyankor szinte egyfolytában csörög: hívnak a tanácsadók, a sofőrök, a vásárlók, és persze a mi saját apparátusunk tagjai is. Az nem egy könnyű időszak, de megvan a szépsége, amikor egy erős nap után hazamegyek, és jóleső érzéssel tölt el, hogy munkámmal ma is hozzájárultam valamivel ahhoz, hogy az idén 25 éves Fertilia műtrágyája helybe érjen. Ilyenkor érzem, hogy van értelme a munkánknak, sikerült sokak megelégedésére jó teljesítményt produkálnunk.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                K. Z.